Pâques 2018

Selon la tradition, les cloches vont à Rome se faire bénir par le Pape et reviennent déposer des œufs dans les jardins ou sur les fenêtres des enfants qui ont été sage. La tradition de s’offrir des œufs, symbole de fertilité et de renouveau remonte à l’Antiquité. L’oeuf en chocolat est né au XIXème siècle. Riche idée, c’est la meilleure période pour les chocolatiers.

Petite sélection gourmande, de l’oeuf, du plus original au plus joli, choisit chez les meilleurs.

Pâques cette année est le 1er Avril. Ce n’est pas une plaisanterie.

PAP F/W 2018 – 2019

Le shopping de Marie-Ange

Terminée la fashionweek du PAP, F/W 2018 – 2019. 80 défilés, je n’ai pas assisté à tous, mais j’ai tout vu, merci internet. On évite ainsi les bousculades et le manque d’éducation de certains blogueurs, journalistes ou photographes, c’est fatigant à la fin. L’élégance ce n’est ni de faire, ni de porter une jolie robe, c’est une attitude qu’apparemment beaucoup ignore. Tant pis pour eux, mais dommage pour les créateurs. On ne va pas s’énerver pour ça. L’ambiance était soit un peu terne, soit hystérique. Rassurez vous il y avait quelques pépites qui ont fait mon bonheur et mon émerveillement. Bref, je ne retiens que les robes qui me donnent envie d’inventer la vie qui va avec …

Lutz Huelle

Cette collection était parfaite, comme j’ai du mal à choisir, je prend tout et, si nécessaire je me changerai Trois fois par jour. Trop beau!

Poiret

Tellement intelligent, tellement féminin que je ne résiste pas à certains modèles. On verra ou les porter !

Ce n’est pas parce qu’ils ne figurent pas dans cette liste que je n’ai pas vu les défilés, c’est simplement que tout ne me fait pas rêver, ou que je ne comprend pas le propos, ou que je n’aime pas du tout la proposition ou simplement que ce n’est pas pour moi et mon style de vie. Je suis  quand même un peu perplexe du message contradictoire de Maria Grazia Chiuri chez Dior, qui dit non, mais au fond dit oui avec ses robes transparentes qui laissent voir culottes et soutient gorges… Est ce que la mode et Dior sont fait pour ça ?

(Français) Le premier Birkin s’envole pour New York

It’s a project that’s been in the works for over a year. After the Galleries Lafayettes in 2000 and Liberty of London in 2014, the first Birkin bag will be exhibited in New York at the Museum of Modern Art from October 1st to February 28th 2018 on the 6th floor of the world-renowned museum.

The first Birkin ever made for the Hermès House is part of a 111 item selection that will be exhibited at the MOMA for their exhibit Items: Is Fashion Modern?
They will try to answer this complex question by retracing past fashions till present day and try to determine what links them, and if there is indeed a link.
I am very happy to be going to New York and to be reunited with my prized handbag. I will post photos all week of this exciting event!

 

 

@les3marchesdecatherineb
Article from : http://les3marchesdecatherineb.com/2017/09/24/le-premier-birkin-senvole-pour-new-york/ 

Cara Delevingne wears Alexandre Vauthier

 

Model and actress CARA DELEVINGNE wearing an ALEXANDRE VAUTHIER couture green long-sleeved Swarovski crystal beaded gown with velvet waist tie – Look 28 from the Fall / Winter 2017 couture collection – while attending the “Valerian and the City of a Thousand Planets” premiere in Paris, France the 25th July 2017.

Renault place le festival de Cannes 2017 sous le signe de l’élégance et de l’audace !

Cette édition 2017, présidée par le cinéaste espagnol Pedro Almodovar et pour laquelle Monica Belluci s’est vue confier le rôle de maîtresse de cérémonie, aura une saveur toute particulière car le Festival célébrera ses 70 ans de glamour, de création, d’émotion et de rayonnement international. 70 ans… de cinéma !

 

 

Pour cette occasion exceptionnelle,Renault, partenaire historique du Festival de Cannes depuis 34 ans, se devait d’être au rendez-vous. Et le défi est relevé avec brio : avec une flotte inédite de 330 véhicules ornés de la célèbre Palme d’Or, Renault investira la Croisette pendant la quinzaine. 

 

 

Gabrielle The Quest of Freedom #InsideChanel #GabrielleChanel

In 2017, CHANEL celebrates Gabrielle. Karl Lagerfeld designed a handbag and named it in her honour, while, next fall, the House will launch a perfume called GABRIELLE CHANEL.

Gabrielle, the name that gives way to the nickname “Coco”, is at the heart of the CHANEL founder’s personality. In fact, the name borrowed from an archangel resonates with rebelliousness, freedom, passion and allure — four traits that governed Gabrielle Chanel’s life. Four values that today, more than ever, continue to inspire women everywhere and serve as synopses for four films featured on the Inside CHANEL site in 2017. Following the release of a first chapter dedicated to Gabrielle’s rebellious nature comes chapter 20: Gabrielle, The Quest for Freedom.

“If you’re born without wings, don’t do anything to stop them from growing.”

 

 

 

 

To conquer, to master, to love: that’s how Gabrielle Chanel defined liberty, her personal freedom. Refusing to depend on anyone, the designer founded her House alone, fought for its success and earned her liberty. Gabrielle placed work over all else: for her, it was the prerequisite for success and longevity. In rejecting diktats, she granted women freedom of movement and made supple, traditionally masculine materials such as jersey and tweed her signature. She would transform those emblems into symbols that surpassed codes and were mastered in every line, silhouette, marinière and suit. She did away with hats to reveal women’s hair and established a suntanned face as the sign of radiant beauty and independent femininity. A barrier-breaker, she defied tradition and launched her own perfume, N°5, a floral aldehyde composition that would invent modern perfumery and establish the codes of olfactory abstraction. To present it, she chose a bottle of radical purity with an octagonal stopper that reprised the shape of the Place Vendôme. Later, she would make high jewellery a favourite area of expression: a devotee of faux pearls and costume jewellery, she turned around and showered women with Bijoux de Diamants, a collection made of diamonds.
A preference for friendship over social striving made Gabrielle Chanel singular in her day: she loved without lies, with passion and honesty; worked for herself and succeeded on her own, and quite simply became herself. Rising above a predestined status, casting aside whatever chains and established rules hindered creativity, overturning convention, liberating the body and, moreover, the spirit to choose what she wanted to be: in mastering her own destiny, Gabrielle won her independence, the right she had seized on as a child and never relinquished to anyone. The kind that, today, women claim just as Gabrielle Chanel did in her time.

Like an open book about the House’s history and the personality of its founder, Inside CHANEL illustrates and brings to life a heritage that one always rediscovers anew. Every short film reveals a facet of Gabrielle Chanel or of Karl Lagerfeld’s vision, the better to lift the veil on the inspirations behind the House’s creations, decode a favourite symbol, retrace the origin of a perfume, shine with the sparkle of jewels, and decipher every one of CHANEL’s fundamentals to project it into the future. The episodes in Inside CHANEL are there to make your own. Browse as you like, freely, unfettered by the constraints of history. Gabrielle would have done the same.